Over Mediavijftig
Mediavijftig is gespecialiseerd in het écht bereiken van 50-plussers. Met eigen mediamerken en media in samenwerking met anderen. Via ANBO Magazine en tv-zender ONS bijvoorbeeld. Met deze mediamerken bereiken we dagelijks meer dan 500.000 50-plussers. Allemaal in hun eigen umfeld.
Ruim 7 miljoen Nederlandse 50-plussers zijn nu al goed voor meer dan 50% van alle consumenten bestedingen. En dat wordt de komende jaren alleen maar meer. Veel marketeers hebben ouderen daarom al een vaste plek gegeven in hun plannen. De hamvraag: hoe word en blijf je succesvol bij de 50-plus doelgroep?
Wij geloven erin dat dit begint met het begrijpen van de doelgroep en daarna met het écht weten te bereiken ervan. Een zestiger vraagt vaak iets anders dan een tachtiger, maar soms ook hetzelfde.
Op het gebied van brand partnerships bieden wij een aantal mogelijkheden. Met VisitDenmark maken we succesvolle crossmedia-campagnes met tv als uitgangspunt, brachten we met Stichting Oud Geleerd Jong Gedaan fysieke colleges succesvol naar tv en ontwikkelden we voor Samsung, in samenwerking met ANBO, een vernieuwende branded-content samenwerking.
Wist je dat?
8 feiten over 50-plussers voor jou op een rijtje gezet.

52% van de doelgroep voelt zich niet aangesproken door reclame die voor hen is bedoeld

58,3 jaar is de gemiddelde leeftijd van de lineaire tv kijker

80% van het vermogen is in handen van 50-plussers

69% maakt actief gebruik van Facebook

75% van alle nieuwe auto’s wordt door ouderen gekocht

74% heeft internet op hun smartphone en gebruikt dat ook

50% van de netto consumentenbestedingen wordt door 50-plussers gedaan

96% ervaart advertenties via social media als niet relevant
The Aging Group: Bureauvijftig en Mediavijftig.
Wie ons al kent weet dat de oorsprong van Mediavijftig ligt bij Bureauvijftig, al 15 jaar dé expert in wat ouderen beweegt. De kern van ons werk: inzichten in de doelgroep vertalen naar concepten en campagnes.
Als doelgroepexpert werkt Bureauvijftig net zo gemakkelijk voor zorgorganisaties en woningcorporaties, als voor fastmovers en retailers. De doelgroep maakt immers geen onderscheid in branches. Van die kennis en expertise maakt Mediavijftig dankbaar gebruik. Regelmatig doen wij onder de 6000 leden van het Nationale 50Plus Panel onderzoek naar het (media)gedrag van de 50-plussers. Alle expertise die nodig is om producten of diensten voor de 50-plus doelgroep te ontwikkelen en te vermarkten, is daar ruimschoots aanwezig.
Alle entiteiten maken onderdeel uit van The Aging Group, dat het als haar missie heeft om van Nederland het beste land te maken om vitaal oud te worden. Via Bureau50 wijzen wij jou ook graag de weg op de Belgische markt.
Download hier ons meest recente mediaonderzoek ‘What’s happening online?’